کشت 5100 هکتاری سبزی در آمل/ تولید 100 هزار تنی

کشت 5100 هکتاری سبزی در آمل/ تولید 100 هزار تنی

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت 5 هزار و 100 هکتار سبزی با پیش بینی تولید 100 هزار تن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درآمل،مهرداد فولاد اظهار کرد: کشاورزان آملی بعد از برداشت محصول کشت اول برنج، مزارع نشاء مجدد و پرورش رتون مبادرت به کشت محصولات پاییزه در اراضی زراعی این شهرستان می کنند.

 وی با اشاره به اینکه زراعت پائیزه در افزایش درآمد و اقتصاد خانواده روستایی نقش مهمی دارد، افزود: با انجام کشت پاییزه علاوه بر استفاده بهینه از منابع تولید و بهره مندی از نزولات جوی و بارندگی های پاییزه در امر آبیاری، امکان تولید انواع محصولات کشاورزی برای تامین مایحتاج عمومی صورت می گیرد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه کشت سبزیجات در 5 هزار و 100 هکتار اراضی شالیزاری بعد از برداشت برنج انجام شد، گفت: پیش بینی می شود با عملکرد 23 تن در هکتار، 117 هزار تن سبزی شامل اسفناج، تره، شاهی، جعفری، ترب سفید و ترب سیاه، تربچه و شوید در این شهرستان تولید شود. 

این مسوول تصریح کرد: پرورش سبزیجات تازه و سالم و خوش طعم در طول فصل های سرد هم امکان پذیر بوده و تنها کافی است سبزیجات مناسب فصل را کاشت تا با مشکلی مواجه نشویم.

 وی در پایان گفت: کشاورزان با مشارکت در کلاس های آموزشی و ارتقاء دانش فنی و بکارگیری تجارب عملی در مدیریت مزرعه و با رعایت اصول کاشت و داشت از مزارع شاداب و سطح سبز مطلوب برخوردار خواهند بود.

 
 
 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha